TDC offentliggjorde i dag regnskabet for årets andet kvartal. Det bringer både gode og dårlige nyheder.
Det tidligere telemonopol fortsætter med at tiltrække kunder på det danske marked for tv-, mobil- og bredbåndsydelser, og omsætningen og indtjeningen går også frem på det nordiske marked inden for erhvervssegmentet.
Men årsresultatet forventes at falde cirka 20 procent mod et tidligere udmeldt forventet fald på 5-10 procent. De neddroslede forventninger begrundes med stigende indtjeningspres, stigende renteudgifter og købet af Invitel i Ungarn.
»Den faldende indtjening understreger vigtigheden af, at vi fortsat har fokus på at rationalisere og effektivisere vores processer. Samtidig arbejder vi målrettet på at forbedre vores kundeservice,« siger Jens Alder, administrerende direktør og koncernchef i TDC.
»Det er tilfredsstillende, at vi fortsat vækster, men markedsudviklingen peger i retning af øget konkurrence og lavere priser. Det går ud over vores indtjening, og det tager tid at tilpasse forretningen til disse markedsvilkår,« siger Jens Alder.