Omsætningen i 4. kvartal 2002 har således overgået det tidligere rekordniveau på 70,7 mio. kroner i 2. kvartal 2000, hvorved omsætningen nu er over niveauet fra før IT-boblen brast.
Årsomsætningen for 2002 kom op på 243 mio. kroner, hvilket er 36 pct. mere end omsætningen på 178 mio. kroner i år 2001.
"Fem kvartaler med uafbrudt fremgang taler sit eget sprog i et annoncemarked, der ellers har været i tilbagegang. Vækten skyldes den kraftige stigning i danskernes tidsforbrug på internet godt støttet af bredbåndsudrulningen," siger formanden for Foreningen af Danske InternetMedier, Christian Peytz.
Ifølge Danmarks Statistik har mere end 65 pct. i dag adgang til internettet fra hjemmet mod bare 33 pct. i 1999 og med mere end 300.000 ADSL abonnementer er antallet 10-doblet på kun 2 år. Over 80 pct. af danskerne mellem 15 og 60 år har adgang til internet fra deres hjem og/eller arbejde og det største vækst ses hos de ældre, hvor ca. 40 pct. har adgang til internet mod kun 5 pct. for 2 år siden.
"Med den fortsat hastige udrulning af bredbånd er der ingen grund til, at væksten i annonceringen på internettet stopper. Væksten vil måske aftage lidt, men det skal ses i lyset af, at de sidste to kvartaler har budt på en vækst på mere end 50 pct. i forhold til året før. Det er stort set alle medlemmer, der kan melde om fremgang, hvilket er meget glædeligt. 2003 er begyndt godt og en samlet omsætning på op mod 300 mio. kr. synes ikke urealitisk," konkluderer Christian Peytz.