TDC begræder tab af fastnetkunder

Der bliver færre og færre af de nemme penge, som TDC henter på fatnetkunderne, og nye mobilkunder betaler for lidt til at vende strømmen. Nu vil selskabet forsøget at redde omsætningen ved hjælp af pakkeløsninger.

Fastnettelefonens dalende popularitet gør ondt hos landets største teleselskab.

»Vi har mistet meget værdifulde kunder i form af fastnettelefonkunder, som har forladt os. De var loyale og gav god omsætning. Fastnetkunder fungerer og kræver ikke store investeringer, så det er smerteligt at miste dem«

Sådan siger TDCs strategichef Eva Berneke til dagbladet Børsen i dag.

Her mindre end en uge efter fyringen af topchef Jens Alder er hun klar med en ny strategi, der skal sætte giganten på ret kurs - det vil sige fremad, og ikke som det går nu, nemlig tilbage, hvad angår omsætningen.

TDC har ganske vist fremgang i antallet af nye kunder, men mange af dem er folk, der anskaffer sig en mobil "nummer to", og den har teleselskabet sjældent den store omsætning på.

Ifølge Børsen skal TDC derfor satse mere på løsninger, der sælges som attraktive pakker, der kan retfærdiggøre en højere pris. Bagtanken er, at hvis kunden har flere forhold - bredbånd, tv, mobil fastnettelefoni - bliver det sværere at forlade selskabet igen.

TDCs Play har allerede hjulpet med at bremse kundeflugten. Ifølge Børsen er TDCs churn-rate - (nye kunders frafaldsprocent) 30-40 procent lavere for de mobil-kunder, der bruger den gratis musik-tjeneste, mens det for Play-nydende bredbåndskunder gælder, at churn-raten er hele 66 procent lavere end de ikke-play-spillende.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere