AOL vil bruge webbugs og cookies

Internet-giganten AOL har ændret sin privacy policy og planlægger nu at anvende webbugs og cookies.

I en tid med faldende indtægter fra bannerreklamer går internet-giganten AOL nye veje i kampen om annoncørernes gunst. Fremover vil AOL anvende de såkaldte webbugs og cookies til at målrette reklamer - stik imod firmaets hidtidige politik.


Med henblik på dette har AOL ændret sin politik for behandling af private oplysninger (privacy policy), skriver avisen Los Angeles Times. En talsmand for AOL understreger overfor avisen, at webbugs og cookies ikke skal anvendes til at "registrere personlige surfvaner".


Webbugs er små usynlige grafikfiler, ofte på 1x1 pixel, som sammen med cookies gør det muligt at styre, hvor ofte brugeren præsenteres for det samme banner, eller tilpasse reklamen til de sites, som brugeren normalt besøger.


Det er uklart, hvornår AOL vil begynde med at anvende de nye reklameinstrumenter.




    Brancheguiden
    Brancheguide logo
    Opdateres dagligt:
    Den største og
    mest komplette
    oversigt
    over danske
    it-virksomheder
    Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
    Advania Danmark A/S
    Hardware, licenser, konsulentydelser

    Nøgletal og mere info om virksomheden
    Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

    Kommende events
    Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

    Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

    19. august 2025 | Læs mere


    Cyber Security Summit 2025 i Jylland

    Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

    21. august 2025 | Læs mere


    AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

    Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

    27. august 2025 | Læs mere