Den danske virksomhed Domainpartner har lanceret en ny shoppingportal. Shoppingcenter.dk har til formål at sætte skub i e-handlen i Danmark, fortæller firmaet. Den eneste betingelse for, at forretningerne kan komme med i tjenesten, er at de sælger via Nettet. Har de lyst, kan de også blive medlem af Centerforeningen, der er en del
af shoppingportalen, fortæller Jan Backe, fra Domainpartner.
Centerforeningen har til formål, at skabe nogle fælles rammer og regelsæt, som skal være med til at give forbrugerne tryghed. For tryghed er et vigtigt
parameter for at e-handel skal slå igennem herhjemme, siger han. Medlemskabet af Centerforeningen giver forretningerne ret til at benytte et kvalitetsmærke, som signalerer til forbrugeren, at her er tale om en forretning, som bl.a lever op til nogle fornuftige salgs- og leveringsbetingelser. Derudover vil Centerforeningen forhandle sig frem til fordelagtige aftaler for medlemmerne på bl.a fragt og annonceringsområdet.
Samtidig arbejdes der på at oprette en brugerforening - ShopClub - som udover at skaffe sine medlemmer rabatter i de forretninger, der er medlem af centerforeningen, også giver adgang til centerets servicefaciliteter.
- Det er vigtigt for en shoppingportal at kende sine brugere og kunne reagere på deres behov. Det samme er gældende for forretningerne, siger Jan Backe og henviser til den succes som FDB har skabt gennem det sidste
århundrede med baggrund i andelsprincippet.
- Fordelagtige medlemsordninger og føling med målgruppernes behov er to vigtige betingelser for e-succes og vi håber med dette tiltag, at være med til at skabe en fornuftig grobund for fremtidens e-handel. Målet er at få tilknyttet mellem 100 og 200 forretninger til Centerforeningen og 4-5000 medlemmer af ShopClub inden midten af næste år, siger Jan Backe.