Nokia bekræfter fejl i mobiltelefon

Den finske mobiltelefon-gigant indrømmer nu at en komponent i modellerne 8210 og 8260 indeholder en konstruktionsfejl.

ComON kunne i sidste uge fortælle at det tyske nyhedsmagasin "plusminus" har afsløret en konstruktionsfejl i den populære mobiltelefon Nokia 8210. Ifølge en stor tysk forhandler kommer syv ud af 10 solgte telefoner tilbage til reparation, og denne fejlprocent bekræftes af et tysk forsikringsselskab, der forbereder en retssag mod Nokia.

Nu har Nokia taget til genmæle og fortæller i en pressemeddelelse, at ansvaret ligger hos en underleverandør, som har produceret defekte displays. Nokia fortæller at fejlen primært findes i modellerne 8210 og 8260, og kun telefoner som er produceret mellem oktober 2001 og januar 2002.

Firmaet vil ikke oplyse, hvor mange telefoner med defekte display-komponenter der er solgt, men understreger at antallet i forhold til det totale årlige salg af mobiltelefoner er lille.

Fejlen betyder at displayet bliver utydeligt efter kort tids brug. Problemet kan løses ved at udskifte displayet, og Nokia fortæller at reparationen bliver dækket af de normale garantibetingelser.

Nokia oplyser at telefoner med defekte displays indtil nu hovedsageligt er dukket op i de skandinaviske lande, Tyskland, Australien og USA.

Læs også:

  • Konstruktionsfejl i Nokia 8210


  • Link:
  • Nokia-pressemeddelelse




  • Brancheguiden
    Brancheguide logo
    Opdateres dagligt:
    Den største og
    mest komplette
    oversigt
    over danske
    it-virksomheder
    Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
    Brother Nordic A/S
    Import og engroshandel med kontormaskiner.

    Nøgletal og mere info om virksomheden
    Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

    Kommende events
    IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

    IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

    24. september 2025 | Læs mere


    NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

    Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

    30. september 2025 | Læs mere


    Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

    Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

    02. oktober 2025 | Læs mere