Ni ud af ti af de danskere, der bruger offentlige myndigheders tjenester på nettet, betegner de offentlige tjenester som gode eller tilfredstillende. Det fremgår af Danmarks Statistiks nye undersøgelse af befolkningens brug af nettet. Tallene er bemærkelsesværdige, for Accenture har netop offentliggjort resultatet af en undersøgelse, der viser at kun 19 pct. af de adspurgte borgere synes, at det offentlige gør et godt eller meget godt stykke arbejde med digital forvaltning.
Men i Danmarks Statistiks undersøgelse svarer ni ud af ti, at kvaliteten af de offentlige hjemmesider er enten god eller tilfredstillende. Mænd er generelt mere tilfredse med de offentlige myndighedernes hjemmesider end kvinder. Det fremgår også, at det er de unge, og specielt de 16-19-årige, der er mest tilfredse med hjemmesiderne.
Der er dog også blevet plads til en smule kritik i Danmarks Statistiks undersøgelse, hvor 11 procent af de adspurgte svarer, at der er dårlig sammenhæng mellem myndighedernes tjenester på nettet.
Ifølge de nye tal er det 58 pct. af danskerne der bruger nettet til at komme i kontakt med offentlige myndigheder. Tre ud af fire bruger de offentlige tjenester til at finde information, mens halvdelen bruger muligheden for at hente og indsende formularer.