Mobilselskabernes service er for dårlig

Servicen hos de danske mobilselskaber er alt for ringe, viser ny test. Men der er store forskelle mellem de enkelte selskaber.

Det er ikke nogen let opgave for forbrugerne at finde rundt i de mange mobilselskaber og deres forskellige tilbud - og det bliver ikke lettere af, at selskaberne er alt for ringe til at informere om priser, bindingsperioder og andre aftalevilkår.

Forbrugerstyrelsen og IT- og Telestyrelsen har netop offentliggjort en omfattende test af mobilselskabernes service over for forbrugerne og den viser, at intet af de 26 undersøgte selskaber kommer i nærheden af en topkarakter.

Halvdelen af de 26 selskaber i testen opnår resultater, der kan betegnes som middel, og de ti bedst placerede selskaber opnår kun 3½ ud af 5 mulige point.

»Vi ved for eksempel fra de årlige forbrugerundersøgelser, at markederne for telefoni er vanskelige at gennemskue. For første gang har vi med denne test fået en grundig, uvildig undersøgelse af mobilselskabernes service, og jeg er ikke imponeret. Det må selskaberne kunne gøre bedre nu, hvor de direkte kan se, hvor de scorer lavt,« siger direktør i Forbrugerstyrelsen, Louise Holck.

Blandt de selskaber som ligger i bund er Arto Mobil, FDE og PGOne med 2,5 point, men faktisk får PGOne den højeste karakter for at informere om bindingsperiode. Selskabet får til gengæld bundkarakter for sin mangelfulde information om priser og regninger.

Testresultaterne kan ses på Forbrugerstyrelsens hjemmeside www.forbrug.dk, hvor man kan få sorteret resultaterne efter sine egne krav til teleselskabet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere