Det lille rådgivningsfirma KGN fra Højbjerg kommer nu konkret til at kunne mærke, at Forbrugerombudsmanden har strammet kursen overfor virksomheder, der udsender spammails.
Firmaet er blevet meldt til politiet af Forbrugerombudsmanden for at overtræde markedsføringslovens bestemmelser om uopfordrede henvendelser.
I løbet af december har Forbrugerombudsmanden modtaget mere end 200 klager over KGN på ombudsmandens særlige mailadresse, spam@fs.dk, og det er nu blevet for meget for ombudsmand Hagen Jørgensen.
KGN har udsendt mails med overskriften "slip for skattefar" og allerede i starten af året advarede Forbrugerombudsmanden KGN om at det var på kant med markedsføringslovens §6A, der handler om "uanmodet henvendelse til bestemte aftagere ved brug af telefax, e-mail eller anden form for elektronisk post"
Hos KGN er man fåmålte overfor Forbrugerombudsmandens politianmeldelse.
»Jeg har ingen kommentarer overhovedet,« siger direktør Klaus Garde Nielsen til IT-avisen ComON.