Firmaer, der distribuerer elektroniske tilbudsaviser til danskerne, har kronede dage.
For eksempel er der i øjeblikket 205.000 danskere, der frivilligt modtager reklamer i indbakken fra tjenesten Minreklame.dk. Firmaet havde i 2005 et overskud på 190.000 kroner, men forventer 50 procent vækst i omsætningen i år. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.
»De seneste to år er det gået meget stærkt. Markedet bliver drevet af flere forskellige ting. For det første er der kommet væsentligt flere brugere af nettet. Samtidigt åbner flere og flere detailkæder egne onlinebutikker, som de også gerne vil have markedsført. En tredje ting er, at det omfattende antal husstandsomdelte gratisaviser har fået folk til at melde både dem og de trykte reklamer fra,« siger Minreklames direktør, Benjamin Folkmann.
Ifølge Minreklame modtager danske husstande 40 kilo trykt reklame om året.
En af årsagerne til de elektroniske reklamers succes er, at tilbud i højere grad kan personificeres.
Du kan tilpasse strømmen af reklamer på sider som:
- www.minreklame.dk
- www.godetilbudsaviser.dk
- www.tilbudsugen.dk
- www.forbrugermail.dk
- www.interessebank.dk
Ifølge Post Danmark har 16,5 procent af de danske husstande i øjeblikket fravalgt tilbudsaviser i postkassen.