Det danske undertøjsfirma Femilet er gået på nettet med en elektronisk forretning, hvor kunder fra ind- og udland kan bestille firmaets produkter. I modsætning til andre Internet-butikker har Femilet valgt en tostrenget e-handels model, hvor kunderne i Danmark kan bestille over nettet, men skal hente produktet i den nærmeste forretning, mens udenlandske kunder får undertøjet sendt med posten.
-I Danmark er Femilet et veletableret navn, så kunderne har muligheden for at undersøge vores sortiment, vælge og bestille via Internet. Men varen skal stadig hentes i forretning: For det første er lingeri en specialvare, der kræver råd og vejledning i en specialbutik. Derfor vil vi gerne opdrage vores Internet-kunder til at komme i specialforretninger - samtidig med, at vi gerne vil bevare og udbygge vores gode relationer til forhandlerne, fortæller adm. dir. Susanne Stuhr, Femilet.
- I udlandet har vi ikke samme position, men vi vil selvfølgelig meget gerne ind på eksportmarkederne, specielt USA. Vi må realistisk erkende, at vi ikke magter at opbygge et finmasket forhandlernet i USA svarende til det danske, så Internet er en fin mulighed for at komme i kontakt med et stort marked, vi ellers kun vanskeligt kunne få adgang til. Derfor virker vores udenlandske Internet-butikker som postordrefirmaer, men vi håber, at det også skaber kontakt til distributører og agenter, siger Susanne Stuhr.
Den nye elektroniske butik er udviklet af Sapius og baseret på Microsoft Site Server.