Med tilbud på mobiltelefoner til en krone forsøger mobilselskaberne desperat at kapre kunder, inden Telestyrelsen i morgen tæller antallet af kunder i de enkelte selskaber sammen.
Styrelsen opgør markedsandelene på det danske mobilmarked to gange om året - 1. januar og juli - og det er det, der ifølge teleanalytiker John Strand har fået en række mobilselskaber til at indlede en veritabel priskrig de seneste måneder.
»Det ligner panik før lukketid,« siger teleanalytiker John Strand til Børsen. Han vurderer, at der mindst sælges 50.000 telefoner i en kampagne som den, der netop er ved at klinge af.
»Men hvad er ideen i at betale dyre telefoner til kunder, som enten kan gå direkte ud og få telefonen låst op, så de kan skifte til en billigere operatør - eller kun er bundet til et abonnement i seks måneder? Hvor stor en andel af disse kunder bliver nogensinde profitable?« spørger John Strand retorisk.
I Telekæden kan man således købe en ny Nokia 3510i med farveskærm og Telia-abonnement til én krone, mens også Orange er med på én-krones vognen.