Ifølge de seneste tal fra analysefirmaet Nielsen har sociale netværk nu overhalet webbaseret email blandt de mest populære internet-aktiviteter. Tallene viser at 66,8 procent af internet-brugerne tilbringer tid på tjenester som Facebook og MySpace. Til sammenligning er det lidt færre, 65,1 pct., som bruger webbaseret e-mail.
Helt i toppen blandt de mest besøgte kategorier af websteder ligger fortsat søgetjenester (85,9 pct.), portaler (85,2 pct.) og softwaresites (73,4 pct.).
Men trafikken til de sociale netværk vokser fire gange hurtigere end de andre fire top-kategorier af websteder.
I Storbritannien bliver en sjettedel af internet-brugernes onlinetid tilbragt på sociale tjenester, og her er det Facebook, hvor der tilbringes mest tid.
Det er ikke kun de helt unge, der strømmer ud på de sociale netværk. Faktisk er det hurtigst voksende segment aldersgruppen mellem 35 og 49 år, og en fjerdedel af Facebooks brugere er nu over 50 år.