For andet år i træk er Debitel kåret som det bedste teleselskab når det gælder kundeservice i en undersøgelse foretaget af Teleperformance. Men bortset fra navnet på vinderen har det været ualmindeligt svært at få oplysninger om resultatet af undersøgelsen.
Den komplette liste med alle teleselskabernes placeringer er hemmelig, og Teleperformance vil kun oplyse, at der er stor spredning i branchen. Der er altså stor forskel på kundeservicen hos de enkelte selskaber.
Når mesterskabet kører ringer Teleperformance over seks uger 30 gange til hver deltager.
»Vi udgiver os for at være en ny kunde som er interesseret i at købe en ydelse hos selskabet. Vi har 3-4 forskellige personprofiler som hver har deres egne behov,« siger Christian Engelsen, salgs- og markedsdirektør i Teleperformance til Mobilsiden.dk.
For at få den »hemmelige« liste frem i lyset har Mobilsiden.dk gennemført en rundringning til de enkelte teleselskaber. Foruden Debitel omfatter undersøgelsen også CBB Mobil, 3, Sonofon, TDC, Telmore og Tele2.
Plads seks og syv på listen er lidt usikre, da 3 ikke har svaret tilbage inden deadline og Telmore har svaret noget tøvende. Det kan så skyldes at selskaberne er blandt de dårligst placerede. Men den komplette hitliste skulle se ud som nedenfor:
1: Debitel
2: Sonofon
3: TDC
4. Tele2
5. CBB Mobil
6. 3
7. Telmore
Ifølge Teleperformance bliver selskaberne bedømt ud fra 11 kriterier, som ventetid, medarbejdernes produktkendskab, evnen til at styre samtalen, lytte og ikke mindst hvor positive kunde-servicemedarbejderne optræder.