Konkurs skaber support-kaos hos Medion

Medion må hive folk ind fra hele Europa for at oprette nødsupportcenter i Ballerup. De skal håndtere det kaos, der er opstået efter at Medions danske servicefirma Compare Support er kollapset.

(opdateret)For Medion i Norden er sammenbruddet hos Compare Support en katastrofe. Compare Support har håndteret 13.000 månedlige supportkald og varetaget 2.500 månedlige reparationer.

»Det er en forfærdelig ting, det her. Vi er ved at indrette vores eget akutte servicecenter herude på Naverland, hvor vi bor,« fortæller Kim Jensen, der er direktør for Medion i Norden.

Kim Jensen har akut lejet 2.000 kvadratmeter lokaler for at huse nødsupporten. Han fortæller at eksperter er hevet op fra Medions serviceorganisation i Tyskland til at bygge nødsupporten op.

»Heldigvis er de meget effektive, de tyskere. De får styr på mere og mere, for hver time der går, samtidig med at Tele Danmark slæber udstyr herind, så vi kan håndtere alle opkaldene,« siger Kim Jensen.

Medion i Norden har en omsætning på 1,6 milliarder. Især gennem kæder som Aldi og Merlin.

»Heldigvis er vores kunder som Aldi meget forstående. Men det spidser jo til time for time ude i butikkerne,« sier Kim Jensen.

Presset er så stort at Kim Jensen og Medion ikke kan klare sig med de tilkaldte tyskere. Han er også nødt til at hive folk ind alle steder fra.

»Når konkursdekretet overfor Compare Support er udstedt senere i dag, vil jeg da straks spørge kurator og direktør Johnny Larsen om jeg ikke må ansætte nogle af teknikerne til at hjælpe os med at klare situationen her,« erklærer Kim Jensen.

Udover Medion er eksempelvis også Fujitsu Siemens ramt at Compare Support-kollapset. Kim Jensen fortæller at han er i dialog med Fujitsu Siemens om hvordan man løser problemerne.

»Til dagligt er vi jo konkurrenter. Men i sådan en situation er vi jo kolleger, der skal have løst et akut problem.«

Læses lige nu

    Statens IT

    IT-projektleder hos Statens It

    Københavnsområdet

    Metroselskabet og Hovedstadens Letbane

    Senior OT Cybersecurity Advisor til Københavns Metro

    Københavnsområdet

    Aller Media A/S

    Salesforce Administrator & Application Specialist

    Københavnsområdet

    KMD A/S

    Domain and Sales Specialist

    Københavnsområdet

    Event: SAP Excellence Day 2026

    It-løsninger | Nordhavn

    Få konkrete erfaringer med S/4HANA, automatisering og AI i praksis. Hør hvordan danske virksomheder realiserer gevinster og etablerer effektive SAP-løsninger. Vælg fysisk deltagelse hos SAP eller deltag digitalt.

    24. februar 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job