Efter en intern revision hos Telmore kan teleselskabet nu bekræfte, at der er en sket en teknisk fejl i det system, som håndterer indbetalinger. Telmore fortæller at 72 kunder havde indbetalt penge på deres konto, mens indbetalingen ikke blev vist på kundernes personlige side. Fejlen blev opdaget efter en henvendelse fra Computerworld.
"Vi er kede af, at en elektronisk fejl forhindrede kunder i at se deres indbetalte penge. Jeg ville selv blive ked af det, hvis jeg ikke kunne følge med på kontoen. Vi har ændret proceduren for at undgå gentagelse", siger Telmores direktør Frank Rasmussen.
Samtidig retter teleselskabet en hård kritik mod PBS. Telmore fortæller, at man har oplevet, at PBS har haft kapacitetsproblemer og til tider ikke har kunnet registrere de forsøgte indbetalinger. Ifølge selskabets egne oplysninger har Telmore en tredjedel af alle Dankort-transaktioner på nettet.
Selskabet fortæller at fejlen nu er rettet, og at de 72 berørte kunder bliver kompenseret med 25 pct. ekstra oveni det indbetalte.