Zurich Forsikring åbner servicecenter på Nettet

Nu er det ikke længere nødvendigt at møde fysisk op hos forsikringsselskabet for at foretage skadesanmeldelser eller få adgang til at se sin police.


Zurich Forsikring har som det første forsikringsselskab i Danmark åbnet et kundeservicecenter på Nettet. Zurich Forsikring udstyrer sine såkaldte prioriterede kunder (størsteparten af selskabets private kunder) med et personligt password, som giver kunden adgang til en oversigt over private forsikringer, præmier, rabatter for valg af selvrisiko og sikringstiltag. Desuden får kunden adgang til at se, hvilke dækninger der er tilknyttet kundens police.


Det er også muligt at udfylde såkaldt intelligente skadesanmeldelser 24 timer i døgnet. I stedet for den traditionelle blanket som skal udfyldes og krydses af i alle ender og kanter og sendes ind, kan man udfylde sin skadesanmeldelse online, og cyperspace-skadesanmeldelsen finder ved hjælp af kundens oplysninger ud af, nøjagtigt hvilke felter kunden behøver at udfylde, og sorterer resten fra. Derudover kan man til enhvar tid opdatere navne- og adresseforhold.


Zurich Forsikrings tiltag kan sammenlignes med pengeinstitutternes homebanking-
system, der har vist sig at være en succes.


"Danskerne er tilsynesladende meget interesserede i at ordne deres forskellige forretninger fra dagligstuen, og den slags er jo blevet muligt ved hjælp af Nettet. Allerede tilbage i oktober 1998 etablerede Zurich Forsikring, som det første og stadig eneste forsikringsselskab herhjemme, en e-handelsordning for private forsikringer på vores hjemmeside. Dengang blev det muligt at købe og tegne alle typer skadesforsikringer online, og nu har vi så udvidet vores services med det nye servicecenter", fortæller Jakob Thyme, marketing manager hos Zurich Forsikring.




    Brancheguiden
    Brancheguide logo
    Opdateres dagligt:
    Den største og
    mest komplette
    oversigt
    over danske
    it-virksomheder
    Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
    Also A/S
    Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

    Nøgletal og mere info om virksomheden
    Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

    Kommende events
    Computerworld Cloud & AI Festival 2025

    Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

    17. september 2025 | Læs mere


    IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

    IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

    24. september 2025 | Læs mere


    NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

    Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

    30. september 2025 | Læs mere






    White paper
    Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis