Nu er det ikke længere nødvendigt at møde fysisk op hos forsikringsselskabet for at foretage skadesanmeldelser eller få adgang til at se sin police.
Zurich Forsikring har som det første forsikringsselskab i Danmark åbnet et kundeservicecenter på Nettet. Zurich Forsikring udstyrer sine såkaldte prioriterede kunder (størsteparten af selskabets private kunder) med et personligt password, som giver kunden adgang til en oversigt over private forsikringer, præmier, rabatter for valg af selvrisiko og sikringstiltag. Desuden får kunden adgang til at se, hvilke dækninger der er tilknyttet kundens police.
Det er også muligt at udfylde såkaldt intelligente skadesanmeldelser 24 timer i døgnet. I stedet for den traditionelle blanket som skal udfyldes og krydses af i alle ender og kanter og sendes ind, kan man udfylde sin skadesanmeldelse online, og cyperspace-skadesanmeldelsen finder ved hjælp af kundens oplysninger ud af, nøjagtigt hvilke felter kunden behøver at udfylde, og sorterer resten fra. Derudover kan man til enhvar tid opdatere navne- og adresseforhold.
Zurich Forsikrings tiltag kan sammenlignes med pengeinstitutternes homebanking-
system, der har vist sig at være en succes.
"Danskerne er tilsynesladende meget interesserede i at ordne deres forskellige forretninger fra dagligstuen, og den slags er jo blevet muligt ved hjælp af Nettet. Allerede tilbage i oktober 1998 etablerede Zurich Forsikring, som det første og stadig eneste forsikringsselskab herhjemme, en e-handelsordning for private forsikringer på vores hjemmeside. Dengang blev det muligt at købe og tegne alle typer skadesforsikringer online, og nu har vi så udvidet vores services med det nye servicecenter", fortæller Jakob Thyme, marketing manager hos Zurich Forsikring.