Den første danske annoncekampagne med WAP-annoncer er nu blevet realitet i samarbejde mellem annoncenetværket 24/7 Europe, herretøjsforretningen dressmart og Krak. Den to uger lange WAP-kampagne kører på Krak's WAP-tjeneste. Teknologien gør det muligt at vise annoncebudskaber i WAP-telefoner. Ved et klik på dressmart's annoncelink på Kraks WAP site har brugerne mulighed for at komme ind på et såkaldt "microsite".
24/7 Europe afviklede verdens første WAP kampagne for det finske børsmæglerselskab eQ Online i oktober. Siden den første kampagne er der blevet videreudviklet på teknologien, så den nu kan håndtere annoncestyringen på mobile telefoner og kampagnerapportering til WAP sitet
og annoncøren. Rapporteringen følger de standarder, som reklamebranchen (DRB) har for online medier.
"Annoncekampagnen på vores WAP-site giver os mulighed for at vurdere, om vi skal tilbyde annoncering på sitet eller opkræve brugerbetaling, når man benytter tjenesten. Selv om WAP-teknologi stadig er på begynderstadiet, vil vi i fremtiden se flere og flere tjenester og mere avanceret
udnyttelse af mediet. Vores mål er, sammen med 24/7 Europe og dressmart.com, at lave en kampagne, der kan danne grundlag for vores fremtidige strategi på området," siger sektorchef Peter Budtz, Krak Internet.