En ny version af den fællesoffentlige portal borger.dk er åbnet i dag. Det centrale element er »Min side«, hvor den enkelte kan hente et personligt overblik med f.eks. bolig- og skatteoplysninger. Det kræver, at man logger på med sin digitale signatur. »Min side« skal løbende udbygges med flere data fra de offentlige myndigheder.
En anden nyhed i den nye udgave af borger.dk er en single sign-on løsning, der giver adgang til forskellige myndigheder uden at skulle logge på flere gange.
Informationerne på portalen er opdelt i fire nye borgertemaer, bolig, økonomi, børn og pension, som går på tværs af de enkelte myndigheder og tager udgangspunkt i borgerens behov. Der skal løbende tilføjes flere borgertemaer og selvbetjeningsløsninger.
Til næste år kommer desuden SMS-påmindelser og muligheden for at modtage e-post fra det offentlige på »Min side«.
Borger.dk kan blandt andet bruges til melde flytning, bestille en plads i børnehaven til sit barn eller finde oplysninger om sin egen kommune og lokale servicetilbud.
Ifølge IT- og Telestyrelsen er de mest søgte emner boligsikring, folkeregister, børnepenge og boligstøtte.