Tavs webbutik havner i forbruger-gabestok

Sønderjysk-fladskærmsforhandler tavs om defekt Samsung-tv og ender i forbrugergabestok.

Det lykkedes ikke for fladskærmsforhandleren Easyshopping at reparere et Samsung-tv, som ikke kunne modtage alle kanaler. Efter fladskærmen havde været to måneder på værksted, var kunden så utilfreds, at han krævede sine penge tilbage. Det nægtede Easyshopping, hvorefter kunden gik til Forbrugerklagenævnet for at få en afgørelse i den fastlåste sag.

Sagen startede i maj 2007, hvor klagenævnet bad Easyshopping om en kommentar til kundens klage. Da forhandleren ikke svarede, valgte nævnet at træffe en afgørelse alene på baggrund af klagen og en udtalelse fra en sagkyndig. Den sagkyndige havde vurderet, at der enten var en materiale- eller fabrikationsfejl i fladskærmen, og at denne fejl betød, at det ikke var muligt at se alle tv-kanaler.

Da fejlen var så alvorlig, og fordi Easyshopping ikke havde repareret fladskærmen efter den lange reparationstid, afgjorde Forbrugerklagenævnet, at kunden skulle have hele købsprisen på 15.000 kroner tilbage samt renter.

Easyshopping skiftede efter sagens afgørelse navn til RTV Service og er efter navneskiftet opløst. Siden lukningen af den oprindelige butik har direktør Steen Sødergreen fortsat Easyshopping i et andet selskab, Netco.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | Online

    ERP Insights 2025

    Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job