Mængden af spim stiger

En tredjedel af de amerikanske instant messaging-brugere modtager reklamer via instant-messaging, det såkaldte spim.

En rapport fra det amerikanske analyseinstitut Pew Internet & American Life Project viser, at godt 52 millioner amerikanere bruger instant messaging. Heraf har 17 millioner, altså godt en tredjedel, modtaget reklamer via instant messaging, det såkaldte spim. Det skriver InternetNews.

»Det er ikke overraskende. Den typiske spammer vil forsøge at udnytte ethvert muligt hul,« siger Anne Mitchell, direktør i det private Institut for Spam og Offentlig Internet Politik.

Ifølge rapporten har bredbåndsbrugere ikke større risiko for at modtage spim, selvom de lader deres instant messaging-programmer køre for længere tid ad gangen. Men til gengæld har de yngre brugere størst risiko for at modtage spim, hvilket muligvis skal begrundes med, at de er længere på nettet.

Rapporten viser også, at folk fra relativt fattige hjem har størst sandsynlighed for at bruge instant messaging.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere