Internettet kan bruges til mere end at skabe kroner og øre. Det kan Poul Erik Rostgård Andersen fra Handelshøjskolen i Århus snakke med om. I 1998 iværksatte Handelshøjskolen en hvervekampagne i samarbejde med Albatros Network, som skulle skaffe flere studerende til
HA(dat)-uddannelsen. Hvervekampagnen blev lavet på baggrund af, at både Handelshøjskolen i Århus og branchen frygtede, at der ville være en mangel på IT-medarbejdere med en nødvendig teoretisk baggrund.
Hvervekampagnen blev markedsført ved hjælp af plakater og brochurer, som skulle gøre opmærksom på websiden ITvivl, som var opbygget specielt til lejligheden.
"Sidste år blev der optaget 75 studerende på HA (dat). Det var 20 flere ansøgere end året før. Og selvom vores målsætning var 100, så er vi meget tilfreds med kampagnen. Desuden førte hvervekampagnen til 34 ansøgning på
cand.merc.(dat.), hvilket er det største nogensinde.", fortæller Poul Erik Rostgård Andersen.
"Eksemplet med Handelshøjskolen i Århus viser med alt tydelighed, at Internettet kan bruges til andet og mere at skabe øget overskud. Mediet kan også bruges til rekruttering, som vi har set det med Handelshøjskolen" siger Oliver Peters Direktør for Albatros. "Der bliver for tiden fokuseret meget på, at om det er rentabelt at investere i Internetløsning, og undersøgelser viser, at det er forbundet med en vis risiko, at investere i Internettet. Men Internettet handler ikke kun om at øge omsætning, men i
lige så høj grad om at spare penge eller bruge websiden til rekruttering, som Handelshøjskolen i Århus har gjort det."