Det er for dyrt og tidskrævende at have med video på nettet at gøre: man må enten vælge mellem begrænsede YouTube-klip eller tunge prof-produktioner, og bøvlet og besværligt er det altid.
Sådan lyder baggrunden for den business case, som Thomas Madsen-Mygdal og det øvrige hold bag foto-tjensten 23 nu skruer sammen.
23 Video har som sit erklærede mål at få folk og fæ, store firmaer og små foretagende og alle andre internetbrugere med på video-vognen.
Til formålet lancerede 23 i går en en videodelings-tjeneste, hvor man for 3500 kroner om måneden (eksklusiv moms) får 1TB trafik.
Et egenudviklet YouTube-inspireret CMS-system skal gøre videohåndtering så nem, at selv Maren i Kæret vil kunne starte sin egen tvstation på nettet.
23 har allerede fået en pæn håndfuld kunder til den nye videodelingstjeneste. En af dem, Aarstidene.com, forklarede ved lanceringen, at inkluderingen af videoer har betydet en kraftigt forøget click-through-rate i firmaets emailnyhedsbreve. Efter at modtagerne har fået mulighed for at klikke sig ind på diverse videoklip om tilvejebringelsen af de økologiske grøntsager, har firmaets nyhedsbrev fået 17 procent flere clicks end tidligere, lød det begejstret fra internetbutikken.
23-folkenes håb om at få gjort video-filming til en folkesport har blandt andet ført til et partnerskab med hardwarefirmaet Creative, der skal sælge billige HD-kameraer bundlet med en 23video-konto.
Den nye danske videotjenste kan afprøves gratis i 14 dage her.