Internettets muligheder for global informationsformidling kan løse mange af de praktiske problemer forbundet med rekruttering og jobsøgning i udlandet, mener Jobshop, som netop har opkøbt en af Tysklands største jobdatabaser, Careernet. Købet skal gøre selskabet til den førende jobudbyder på det tyske marked, og indenfor 15 måneder er det Jobshops mål at være etableret i alle væsentlige europæiske lande.
I Jopshop Danmark forventer man, at de danske kunder med tiden opnår store fordele, når firmaet etablerer sig i flere europæiske lande. - Tyskland er en af de helt store handelspartnere for Danmark, og mange danske virksomheder har afdelinger og datterselskaber i Tyskland. Ved at søge medarbejdere gennem Jobshop vil de nu få nem adgang til at koordinere deres rekruttering i Danmark og Tyskland - og andre lande for den sags skyld, siger Anders Fritz-Carlsen, direktør i Jobshop Danmark.
Blandt aktuelle eksempler på virksomheder, som har brugt de internationale muligheder, nævnes Shell Global Recruitment og Rigshospitalet i København, der har søgt nye medarbejdere på Jobshops hjemmeside i Sverige.