Billetlugen erkender fejl

En halv time inde i billetsalget til efterårets George Michael-koncert gik Billetlugen i sort. Det er ikke første gang. Nu indrømmer Billetlugen, at der er fejl i systemet.

Under billetsalget til George Michael-koncerten blev mange brugere koblet af Billetlugens hjemmeside. Billetlugen erkender nu, at der arbejdes på en løsning.

Efter en time var 30.000 af de 45.000 billetter til George Michael-koncerten i Parken solgt. Endnu en succes for Billetlugen, endnu en skuffelse for dem der ikke fik.

Mange oplevede at have valgt både antal billetter og hvor de vil sidde eller stå og tilmed være i gang med at indtaste dankort-numrene, inden de blev koblet af.

»Vi synes, det er gået rigtigt godt, men selvfølgelig er der opstået nogle fejl,« siger Jeppe Nielsen til ComON.

Billetlugen havde 45.000 billetter til salg til koncerten med George Michael i Parken 11. november. Men mange oplevede at blive smidt af hjemmesiden efter at være kommet så langt som til betalingen.

»Der er relativt få nedbrud, generelt har det været stabilt,« siger Billetlugens direktør Jeppe Jensen.

»Vi kan se, at der har været transaktioner hele tiden. Og der har ikke været nogen overbelastning på systemet. Men med omkring 100 transaktioner i minuttet, kan det jo ikke undgås, at der sker nogle fejl,« siger han.

Billetlugen er klar over, at dagens fejl ligger i betalingssystemet. Også redaktionen på ComON forsøgte sig, men blev kastet af under betalingen. Jeppe Jensen bekræfter, at der findes en fejl, og at der arbejdes på en løsning.

»Det kigger vi på nu sammen med PBS, for at se om vi eller de kan gøre noget, som kan gøre systemet bedre. Det ligger i de svartider, der er mellem PBS og Billetlugen.dk ved onlinebetaling, som gør at dankortbrugere kan blive sat ud af systemet,« siger Jeppe Jensen.

På ComON fik vi, efter 37 minutter med udsigt til 4 billetter på plænen i Parken, en melding om, at der var opstået en teknisk fejl.

Netcompany A/S

Managing Architect

Midtjylland

Netcompany A/S

Software Developer

Københavnsområdet

Event: Computerworld Summit 2026 - København

Digital transformation | København

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

28. april 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S