En serie af klager over M1's markedsføring i det sidste halve år har nu fået Forbrugerombudsmanden til at indskærpe reglerne om markedsføring overfor teleselskabet. M1 kritiseres blandt andet for kampagnetilbud på mobilabonnementer, uklar aftaleindgåelse, mangelfulde oplysninger om priser, brug af ord som 'gratis' og udsendelse af e-mailreklamer.
Forbrugerombudsmandens mener, at M1's markedsføring i en række tilfælde har været kritisabel og ikke levet op til reglerne i markedsføringsloven og vejledningen om god markedsføringsskik på teleområdet.
Loven betyder blandt andet, at selskabet skal indhente et udtrykkeligt samtykke, inden der udsendes elektronisk reklame. Desuden skal det fremgå tydeligt, hvis en bestemt handling binder forbrugeren til en aftale, og der skal informeres om fortrydelsesretten inden aftalen.
Forbrugerombudsmanden forventer nu, at selskabet snarest muligt indretter sin markedsføring og sin hjemmeside i overensstemmelse med reglerne. I modsat fald kan selskabet risikere politianmeldelse, lyder meldingen fra Forbrugerombudsmanden.