Google skifter konstant sit logo for at afspejle aktuelle begivenheder og mærkedage. Under de Olympiske Vinterlege kunne man nogle gange møde en ræv, der løb hen over isen, andre gange en curling-bjørn eller et andet sportsligt dyr.
Firmaet fortæller at man efter OL har modtaget hundredevis af mails om logoet fra begejstrede brugere. Brevene til firmaets "design-afdeling" har udløst en del morskab hos Google - for afdelingen består kun af ét enkelt menneske, den 23-årige programmør Dennis Hwang.
Det var søgemaskinens grundlæggere Sergey Brin og Larry Page, der fik ideen med at ændre logoet med jævne mellemrum. På et tidspunkt blev en figur fra Burning Man-festivalen tilføjet for at fortælle at de ikke kunne kontaktes under festivalen.
Hwang fik næsten tilfældigt opgaven med at videreudvikle logoet. Han er især glad for at ændre enkelte bogstaver - til nytår holdt en kanin og en fugl hver et 2-tal op på hver side af de to o'er og formede dermed "2002". Bogstavet "l" bliver ofte til en flagstang, sidst på den schweiziske nationaldag.
I Hwang's yndlingslogo svømmer Google-navnet rundt i en åkandedam. Logoet blev lagt ud på malerens Monet's fødselsdag og designet på kun 30 minutter af en febersyg Hwang.
En samling af de flotteste logoer kan ses på denne adresse:
Link:
(Kilde: Futurezone / APA)