Telia giver erstatning efter iPhone-fadæse

Kunder får gratis abonnement i seks måneder.

Mobilselskabet Telia har besluttet sig for, at en del af deres kunder slipper for at betale for abonnement i bindingsperioden til deres iPhone 4.

Det skriver Mobilsiden.dk.

Telia giver erstatningen, efter mobilselskabet ved en fejl sende en mail til kunder, der stod på en venteliste til den nye æblemobil, hvor der stod vildledende priser.

Telia havde glemt at fortælle, at foruden købsprisen var der seks måneders dyrt abonnement oveni.

Først afviste Telia at give rabat, men nu giver det svenskejede teleselskab sig. Foruden abonnementsbetaling i bindingsperioden slipper kunderne for at betale oprettelsesgebyr og PBS-gebyr.

"Vi har lært, at vi skal kigge mails endnu grundigere igennem. Jeg synes, vi har reageret hurtigt, men selvfølgelig ville det være bedre, hvis det aldrig var sket," siger Telias kommunikationsmedarbejder Ditte Poulsen til Mobilsiden.dk.

Det er kun kunder, der har købt mobilen via linket i mailen, der får de seks måneders gratis abonnement.

Telia vil ikke oplyse, hvor mange kunder, der får rabatten på 2700 kroner. Men ifølge Mobilsiden.dk's oplysninger, havde mobilselskabet 500 nye iPhones til salg og spekulerer således i, om det kostede Telia op til 1,4 millioner kroner i kompensation.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere