Telia giver erstatning efter iPhone-fadæse

Kunder får gratis abonnement i seks måneder.

Mobilselskabet Telia har besluttet sig for, at en del af deres kunder slipper for at betale for abonnement i bindingsperioden til deres iPhone 4.

Det skriver Mobilsiden.dk.

Telia giver erstatningen, efter mobilselskabet ved en fejl sende en mail til kunder, der stod på en venteliste til den nye æblemobil, hvor der stod vildledende priser.

Telia havde glemt at fortælle, at foruden købsprisen var der seks måneders dyrt abonnement oveni.

Først afviste Telia at give rabat, men nu giver det svenskejede teleselskab sig. Foruden abonnementsbetaling i bindingsperioden slipper kunderne for at betale oprettelsesgebyr og PBS-gebyr.

"Vi har lært, at vi skal kigge mails endnu grundigere igennem. Jeg synes, vi har reageret hurtigt, men selvfølgelig ville det være bedre, hvis det aldrig var sket," siger Telias kommunikationsmedarbejder Ditte Poulsen til Mobilsiden.dk.

Det er kun kunder, der har købt mobilen via linket i mailen, der får de seks måneders gratis abonnement.

Telia vil ikke oplyse, hvor mange kunder, der får rabatten på 2700 kroner. Men ifølge Mobilsiden.dk's oplysninger, havde mobilselskabet 500 nye iPhones til salg og spekulerer således i, om det kostede Telia op til 1,4 millioner kroner i kompensation.

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    Microsoft Operations Engineer

    Midtjylland

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Forretningsanalytiker søges: Skab bro mellem IT og forretning i Cyberdivisionen

    Københavnsområdet

    KMD A/S

    SAP-arkitekt

    Fyn

    Erhvervsstyrelsen

    AI-udvikler til LLM-team i Erhvervsstyrelsen

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S