Sony lufter onlineplaner for PS3

Det skal være gratis at spille online på PlayStation 3. Til gengæld skal man betale for indhold.

Modsat Xbox Live, hvor man skal betale for et abonnement, bliver det helt og aldeles gratis at finde online-modstandere til sine spil via PlayStation 3. Det lover Sony's Ken Kutaragi i et interview med det japanske website PC Impress. I stedet vil Sony tjene penge på at sælge indhold.

Han vil dog ikke uddybe hvilken form for indhold, der skal sælges via PS3'eren, men her på redaktionen gætter vi på at det bliver ekstra baner til spillene, andre former for udvidelser og måske endda film og musik.

Ifølge Kutaragi er Apples iTunes music store en stor inspirationskilde for Sony. Efter at Apple har vist hvor stor en succes en internetbutik kan blive, er det på tide at Sony lægger sin fulde vægt bag et lignende tiltag.

»Nu hvor Apple har realiseret et succesfuldt e-distributions program, er det på tide at vi gør vores træk,« siger Kutagari.

Han mener at digitalt distribueret indhold vil være hverdagskost om få år - og tror endda, at det på sigt vil gøre både dvd-skiver og harddiske overflødige.

»Jeg forventer at selv harddisken vil forsvinde på et tidspunkt. Hvis man har alle sine data på servere, behøver man sandsynligvis ikke harddiske mere.. men for at det bliver virkelighed, vil serveren være essentiel,« siger Ken Kutaragi.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere