Forening for Dansk Internet Handel (FDIH) arrangerer fredag d. 11. februar et miniseminar om "Online Retailing i Europe". Her præsenteres resultatet af en undersøgelse, som Boston Consulting Group har gennemført af det europæiske e-handelsmønster. Undersøgelsen sætter fokus på udbudssiden af e-handel indenfor business-to-consumer området. Den viser kort sagt hvor meget virksomhederne sælger on-line (og gennem traditionelle kanaler). Den belyser "on-line graden" i de forskellige brancher, drivere og barrierer og ser på tabere/vindere i spillet om fremtidens globale digitale markedsplads.
På seminaret kan man høre hovedkonklusioner fra rapporten samt en efterfølgende debat med et virksomhedspanel på to nye digitale europæiske virksomheder samt to etablerede multinationale virksomheder. Arrangementet finder sted hos Nestle Danmark, Dampfærgevej 28 på Amerikakaj. Tilmelding kan ske til FDIH gennem Martin Borgen på mb@fdih.dk senest 10. februar. Det koster 795 kr. inkl. et eksemplar af rapporten (495 kr. for FDIH-medlemmer) at deltage i seminaret.