Det seneste uger har Google følt sig tvunget til at lukke en håndfuld tjenester og skille sig af med endnu flere medarbejdere.
Nu ryger endnu et Google-initiativ i graven.
Der er tale om Google Print Ads. Et koncept, der skulle bringe Googles onlinereklamer ud i papiraviser. For at komme de nødlidende aviser til undsætning, så håbede Google, at det var muligt at skabe en ny indtægtskilde for aviserne og mere relevante annoncer for læserne.
Men drømmen forblev uforløst, og Google begrunder nu lukningen med: "Produktet har ikke skabt den gennemslagskraft, som vi og vores partnere ønskede".
Google Print Ads lukker den 28 februar.
Google hævder, at projektet udgør en ubetydelige del af det samlede Google-univers, men der var anderledes store forventninger, da produktet første gang blev produceret i 2006.
Her gik partnerne præsenteret, at de nu kunne placere reklamer i papiraviser baseret på avisetype samt læsernes demografi og placering. Året efter gik Google i gang med lignende tiltag på radio og tv. De to eksperimenter lever videre.
800 amerikanske aviser deltag i eksperimentet.