Microsoft indfører ny supportpolitik

Microsoft offentliggør i dag en ny politik for support af firmaets software og hardware produkter kaldet Support Lifecycle Policy.

Microsoft offentliggør i dag en ny politik for support af firmaets software og hardware produkter kaldet Support Lifecycle Policy. Formålet med den nye politik er at gøre reglerne mere forudsigelige og enklere for kunderne at forstå, anfører Microsoft.

Supportreglerne standardiseres og vil gælde de fleste af Microsofts tilgængelige og fremtidige produkter, uanset om disse er købt i detailsalg eller via volumenlicenser.

Hovedreglen i Support Lifecycle Policy er, at alle produkter tilbydes med fem års standardsupport fra den dato, hvor produktet er tilgængeligt. Firmakunder har derudover mulighed for tilkøb af yderligere to års udvidet support. I særlige tilfælde vil Microsoft også tilbyde skræddersyet support ud over den udvidede periode.

Alle produkter til både firmakunder og forbrugere serviceres med minimum otte års online-support fra den dato, hvor produktet er tilgængeligt.

Den nye supportpolitik er udviklet med udgangspunkt i antallet af år, der supporteres frem for med udgangspunkt i nye produktversioner. Det er sket for at imødekomme kundernes ønsker om for eksempel nemmere at kunne forudsige omkostningerne og budgettere med opgraderinger af software, anfører Microsoft.

Support Lifecycle Policy indebærer, at forretnings- og udviklingssoftware tilbydes med fem års standardsupport fra den dato, hvor produktet er tilgængeligt. Hvis kunderne ønsker det, har de mulighed for at købe yderligere to års udvidet support. I særlige tilfælde, hvor specielle markedsvilkår eller behov gør det relevant, vil Microsoft tilbyde yderligere skræddersyet support ud over den udvidede periode.

På software-, hardware- og multimedieprodukter til hjemmebrugere tilbyder Microsoft ligeledes fem års standardsupport fra den dato, hvor produktet er tilgængeligt. Undtagelsen fra dette er produkter med en årlig udgivelsesfrekvens som eksempelvis Microsoft Money, Microsoft Encarta og Microsoft Picture It!. Disse produkter har tre års standardsupport. Og på konsumentprodukterne er der ikke mulighed for at købe udvidet support, oplyses det.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere