Både de traditionelle danske sportsbutikker og de sportsbutikker, som allerede findes på Nettet, har fået konkurrence, efter at dressmart.com i sidste uge begyndte at sælge sports-, golf- og fritidstøj i syv europæiske lande.
- Den traditionelle sportshandel er trist. Skal man overleve i dag, må man skille sig ud. Vores mål er at blive nummer et i Europa, og vi regner med at få en markedsandel på 30% af on-line handelen inden for sport i løbet af
det første år. Vores strategi er at tilbyde det bredeste udbud, service døgnet rundt og hurtig levering, siger Johan Ehrén, Concept & Brand Director på dressmart sports.
Sportsbutikken er lanceret i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Holland, England og Tyskland. Tøj, sko, tasker, sportsudstyr samt tilbehør fra et stort antal kendte varemærker findes på sitet. Eksempler på varemærker er Russell Athletics, Eastpak, J. Lindeberg, Björn Borg, Musto, Sebago og Oscar Jacobson.
Firmaet har planer om at indgå i et partnerskab med de nationale golfsites i Danmark, Sverige, Norge, Finland og Tyskland med tilsammen 1,3 millioner medlemmer. Samarbejdet indebærer, at dressmart sports får eneret på on-line salg af golf og sportstøj på sitenes communities.