TDC køber Onfone for 300 mio.

Fik mulighed for "en god handel".

(opdateret) Det blev TDC, der løb med opkomlingen Onfone, hvis priser har sat lus i skindpelsen hos stort set alle de øvrige teleselskaber, og presset økonomien hos de fire store netværksejere. TDC betaler i alt 300 millioner kroner for selskabet, hvilket betegnes som en "god handel" for TDC.

Ifølge TDC-boss Henrik Poulsen var en handel ikke på tegnebrættet, men så opstod der en god mulighed:

”Vi har fulgt situationen omkring Onfone nøje, men det er sket fra sidelinjen uden planer om at købe selskabet. Da vi inden for de seneste dage, lidt til vores egen overraskelse, fik præsenteret muligheden for at lave en god handel, valgte vi at benytte os af den,” siger han.

Handlen betyder, at Onfone skifter netværk fra Telenor til TDC. Onfone fortsætter som selvstændigt selskab med samme priser og vilkår, og Morten Strunge fortsætter som adm. direktør.

 Ifølge en pressemeddelelse siger Morten Strunge , at han er glad for handlen, som han tror vil være tll gavn for Onfones kunder.

”Man må sige, at Onfone har gjort det godt. Selskabet har skabt sig en stærk position og passer som sådan glimrende ind i TDC’s eksisterende multibrand-strategi. Her vil Onfone fortsætte som selvstændig spiller på linje med Fullrate, Telmore og M1,” siger Anders Jensen, TDC’s koncerndirektør for privatkunder.
 




IT-JOB

ORTEC Nordic A/S

Implementation Consultant

Scanreco Nordic A/S

Softwareudvikler

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Testmanager med agilt mindset

NOVAX A/S

Sales Director
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere