Teleselskabet Tele2 sender nu alle dets sælgere på kursus i hvordan man omgås potentielle kunder på en pæn måde.
Det sker efter en hektisk uge, hvor Tele2's kampagne for at få nye kunder har resulteret i en massiv storm af klager over selskabet til Forbrugerinformationen. Samtidig blev Tele2's sælgere torsdag smidt ud af den københavnske metro, fordi de ganske enkelt generede både medarbejdere og rejsende med deres pågående salgsmetoder.
Sælgerne, der efter IT-avisen ComON's oplysninger er ansat af en samarbejdspartner til Tele2, skal derfor nu lære noget om etik og moral i markedsføring. Og hvis ikke det hjælper, så er Tele2 parat til at skride ind.
»Fremover vil vi finde tilbage til den pågældende sælger, hver gang der går noget galt og rette op på adfærden, og i gentagne tilfælde må vi afbryde samarbejdet med den pågældende sælger,« siger Thomas Nistrup, der er markedsdirektør i Tele2. Hvervekampagnen er indstillet mens sælgerne er på skolebænken.
Forbrugerinformationen har fået flere hundrede klager fra forbrugere, der følte sig bondefangede af Tele2. De troede at de skrev under på at modtage yderligere information fra selskabet, men i virkeligheden var Tele2 i færd med at flytte dem fra deres eksisterende teleselskab til kunder hos Tele2. Samtidig med at sælgerne er på skolebænken, er Tele2 derfor i fuld gang med at ændre det informationsmateriale som sælgerne har med ud.
Kunder, der har behov for at redde tingene ud med Tele2 som følge af hvervekampagnen, kan ringe på en særlig hotline på telefonnummer 80 900 144.