3 træder vande

På et halvt år hvor der blev 260.000 nye danske mobilkunder har teleselskabet 3 kun formået at skaffe 400 nye kunder.

Den tredje mobilgeneration 3G ligner alt andet end en succes i Danmark. Kundebasen hos teleselskabet 3 er frosset fast under 120.000, og i det sidste halve år er kundetallet kun øget med 400. Det skal sammenlignes med, at der er kommet 260.000 nye danske mobilkunder i samme periode, skriver Berlingske Tidende. I første halvdel af 2005 tabte selskabet ligefrem 8.000 kunder.

Samtidig er kundernes brug af 3G næsten halveret, både målt i samtaleminutter og datatrafik.

Jyske Banks teleanalytiker Rune Møller mener at der er tale om en katastrofe for selskabet.

»3 ligger ned, og de har det rigtigt dårligt,« siger Rune Møller.

Teleselskabets direktør Morten Christiansen er optimistisk og lover fremgang ved næste måling, men vil ikke sætte konkrete tal på.

»Jeg mener, det er positivt, at vi trods alt har vendt en nedgang til en lille fremgang, men vi har været for tidligt ude som selskab, for telefonerne var ikke klar, da »3« gik på markedet,« siger han.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere