Google sylter Europa

Der går for langt tid fra de nye funktioner i søgemaskiner kommer til Europa, mener dansk reklamedirektør.

Flere og flere tjenester på søgemaskiner som for eksempel Google bliver rettet lokalt mod det område, som den pågældende bruger befinder sig i. Det tager bare for langt tid, inden de funktioner kommer til Europa, mener Kim Frederiksen, der er kreativ direktør i danske Addvisors. Han mener, at Europa er klart overset på søgemarkedet.

»Man kan jo for eksempel sidde og søge efter et pizzeria for at finde et i nærheden. Problemet er bare, at servicen bliver lavet i USA, og det er kritisabelt, at der går så langt tid, før funktionerne når Europa. Specielt fordi søgemaskinerne får mest trafik fra Europa, der sidder på godt 29 procent af den samlede trafik,« siger han til ComON og forklarer, at hvis man endelig vælger Europa, så vælger man England, fordi det er engelsk

»Det, som søgemaskinerne arbejde hen imod er at forpligte brugeren til at opgive flere oplysninger. Man skal have en søgefunktion, som er mere lokal og mere personlig. De vil jo gerne have, at brugeren bliver hos dem, men det er svært for Google.«

Af lokale Google-søgeservices kan nævnes »Google Maps«, hvor det er muligt at søge i kort og »Google Ride Finder«, hvor man blandt andet kan fange en taxa.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere