Kraks Forlag fortæller i en pressemeddelelse, at man har oplevet en kraftig stigning i eksponeringstal fra sommeren 1998 til dato. Ifølge forlaget skyldes stigningen især introduktion af nye serviceydelser på nettet.
I de sidste seks måneder har Kraks hjemmeside flere gange slået rekorder i eksponeringstal. I uge 30 sidste år havde Kraks hjemmeside 387.940 eksponeringer, mens tallene i uge 7 i 1999 lå på 1.466.715. Den samme tendens gælder for antallet af user sessions. Her ligger tallet nu på 160.295.
Ifølge produktchef Peter Budtz ligger stigningen flere hundrede procent over, det virksomheden selv havde forventet. "Vi har kunnet mærke en generelt større brug af Internettet i denne periode. Men havde vi ikke selv været aktive, fx ved at tilbyde flere services på Internettet, ville vi ikke have fået gavn af den positive udvikling," siger produktchefen.
Ifølge Peter Budtz skyldes den store stigning i besøgstal klart disse nye servicetilbud, ikke mindst Kraks Nummeroplysning med korthenvisninger, Danmarks Erhvervsradio og Danmarkskort med prik-markering samt det, at man kan søge oplysninger om alle danske firmaer. Samtidig er Peter Budtz også overbevist om, at virksomhedens nye butik på Internettet kommer til at medvirke i en fortsat stigning af eksponeringstallene.