ComON har været i kontakt med adskillige danske hjemmeside-ejere, som har modtaget brevet fra "De Gule Sider". En af dem er Michael Lohmann fra Digital Minds, som ejer en række danske websites. Han er ligesom flere andre hjemmeside-ejere kritisk overfor den nye reklame-kampagne, som Tele Danmark har startet.
"Jeg mener, at det er forkert af Tele Danmark at udsende uønskede reklamemails. Det er et dårligt budskab at sende. Vi har i forvejen et meget stort problem med spam og jeg er ikke i tvivl om hvad sådan et signal kan sende til andre danske virksomheder. Det er hele tiden en kamp om at få besøgende, og hvis vi lige pludseligt skal se spam fra de større danske sider, så er jeg bange for, at det kan ses som en legalisering af problemet," siger han.
En medarbejder hos Tele Danmark Forlag har overfor Michael Lohmann sammenlignet udsendelsen med at selskabet køber adresser til almindelige adresseforsendelser. I den forbindelse er der kun tale om business-to-business (b2b), hævder Tele Danmark.
"At man ydermere undskylder sig med, at det er business-to-business er også forkert. Jeg har talt med webmasters som aldrig har været registreret med virksomhed og de har modtaget den omtalte mail fra Tele Danmark. Derfor er det heller ikke tale om business-to-business, men en decideret indsamling af oplysninger på danske homepages, som dernæst er brugt i spam-øjemed," siger Michael Lohmann.
Læs også: