Egmont investerer i elektronisk underholdning til piger mellem 12 og 18 år. Ifølge Jyllands-Posten betaler mediekoncernen 4-6 millioner kroner for 60 pct. af Pinkfloor, som skal omdannes til et aktieselskab. Ambitionen er at gentage den internationale succes, som de danske Hitman-spil fra IO Interactive har opnået.
»Nordisk Film vil gerne være væksthus for lovende spiludviklings-selskaber i Norden. Pinkfloor-samarbejdet er spændende. "PowerBabe"-universet egner sig fantastisk til PlayStation og har også potentiale i en række af Egmont koncernens øvrige medier,« siger Kenneth D. Plummer, adm. direktør for Nordisk Film.
Pinkfloor udvikler bl.a. en pilot til et tv-gameshow sammen med Nordisk Film og et spil til PlayStation-konsollen.
Det seneste årsregnskab fra Pinkfloor, som gælder for 2002, viser et underskud før skat på 96.500 kr. og en omsætning på 5,3 mio. kr.
»I Pinkfloor elsker vi at arbejde med målgruppen, og vores produkter tager afsæt i de udfordringer, alle piger kender fra deres hverdag. I spilbranchen er pigerne en forsømt målgruppe, og netop i samarbejdet med Egmont/Nordisk Film har vi rigtig gode muligheder for at realisere vores vision om at udvikle en helt ny type underholdning, skræddersyet til pigerne,« siger Camilla Lyngbo Hjort, der er adm. direktør i Pinkfloor.