Microsoft har et bedre navn end Google

Coca-Cola ligger fortsat i spidsen over verdens mest værdifulde brands, men Microsoft og IBM kommer lige efter.

Der er kun små overraskelser på den årlige liste over verdens 100 mest værdifulde brands, som er udarbejdet af BusinessWeek og konsulentfirmaet Interbrand. Coca-Cola, Microsoft og IBM ligger ligesom sidste år i spidsen. Nokia har en sjetteplads, mens Intel ligger som nr. 7.

Den største højdespringer i forhold til sidste år er Google, hvor brandets værdi er steget med 44 procent siden sidste år. Google kommer nu ind som nr. 20 på listen.

Apple har også klaret sig fint med et plus på 21 procent, mens Nintendo er gået frem med 18 procent. Hewlett-Packard er klatret op på 12. pladsen og kan notere en fremgang på 9 pct.

Blandt taberne er Motorola (- 9 pct.), der ikke har formået at følge op på successen med sin Razr-mobiltelefon, Kodak (- 12 pct.), som stadig kæmper med springet fra analoge til digitale kameraer, og Dell (- 6 pct.), der har problemer med sin forretningsmodel med direkte salg til kunderne.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere