Googles sociale Hotpot nu på dansk

I Hotpot deler venner anmeldelser af lokale butikker og restauranter.

Artikel top billede

Google har haft utrolig svært ved at lancere tjenester, der formår at skumme den sociale fløde, hvor venner deler tanker og oplevelser på internettet. Nu har søgegiganten lanceret tjenesten Hotpot på dansk og 37 andre lokale sprog.

Hotpot gør det muligt at dele oplevelser med venner, der også er tilmeldt Hotpot. Hvis man kunne lide maden i en restaurant, kan man skrive det i Hotpot. Anmeldelsen bliver så synlig for de af ens venner, der også er på Hotpot. Idéen er, at folk, som søger en god restaurant, nemt kan finde venners foretrukne steder.

Fremmede kan også se dine Hotpot-tips via den almindelige søgemaskine. Du vælger selv det navn, der vil fremgå på internettet. På den måde forsøger Google at flette deres sociale tjeneste sammen med det store vide web.

Google har desuden tilføjet en ny funktion til geo-lokations-tjenesten Latitude, så man kan tjekke ind på specifikke steder. Dermed minder Google Latitude nu i højere grad om Foursquare, Gowalla og Facebook Places.

Google håber ligesom de øvrige geo-lokationstjenester, at mobil-søgning for fremtiden kan blive til en guldgrube. En mulighed er, at hvis en person stiller sig ved Kongens Nytorv og søger på restaurant, så kan D'Angleterre for eksempel betale for at få vist en reklame. Samtidig kan brugeren se andres anmeldelser af restauranten.

Søgegiganten har haft svært ved at opnå samme succes som Facebook med sociale netværk. Sidste års lancering af Buzz, en pendant til Facebook-væggen, var en fiasko, som ikke blev mindre af, at Google lavede en privacy-brøler, hvor de automatisk tilføjede venner til ens Buzz-profil.

Også Google Wave, der var et samarbejds-værktøj, endte som en fiasko og er på vej til at blive lukket ned.

Mere om samme emne

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | Online

    ERP Insights 2025

    Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job