Danskere har vænnet sig til discountpriser for mobiltelefoni

Samtlige danske mobilselskaber råder over lavprismobiltelefoni, som sælges via internettet. Det betyder, at danske mobiltelefonbrugere for alvor har vænnet sig til lave mobilpriser, og ikke gider jagte gode mobiltilbud.

Danske mobiltelefonbrugere gider ikke længere skifte fra et mobilselskab til et andet for at opnå besparelser på mobiltelefoni, skriver Internetavisen Jyllands-Posten.

Sådan som mobilmarkedet ser ud i dag, kan samtlige mobilselskaber på det danske marked tilbyde lavprismobiltelefoni, og de danske forbrugere har for alvor vænnet sig til lave mobilpriser.

Det betyder i praksis, at minutprisen som våben, der kan lokke forbrugerne til at skifte selskab, har mistet sin effekt.

"Det er klart, at jo tættere man kommer på en bagatelpris, desto større vil barrieren ved at skifte synes for kunden," siger Teddy Søgaard Pedersen, adm. direktør i CBB Mobil til Jyllands-Posten.

Teddy Søgaard Pedersen mener, at kunderne ikke længere orker at skifte mobilselskab, fordi de praktiske problemer og eventuelle udgifter ved at skifte selskab, er for store sammenlignet med de besparelser kunden opnår ved skiftet.

Som en af de sidste aktører på markedet, har Telia netop lanceret lavprisabonnementet Telia Comfort.

Telia oplyser, at tiltaget mere er at betragte som et defensivt tiltag end som en metode til at skaffe nye kunder.

Jesper Brøckner, adm. direktør i Telia Mobile oplyser til Jyllands-Posten, at lanceringen af Telia Comfort udspringer i, at Telia har oplevet en massiv kundeflugt, som selskabet håber at begrænse med det nye tilbud.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | Online

    ERP Insights 2025

    Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

    Morten Plannthin Lund

    Industriens Pension

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job