Mobilkunder bliver snydt

Mobilkunder lokkes af løfter om billige priser, men i virkeligheden risikerer de at blive snydt.

Uigennemskuelige tilbud på mobiltelefoni narrer kunderne, og man skal se godt efter for ikke at blive snydt, lyder det nu fra flere sider.

Flere og flere mobilselskaber har valgt at ændre deres prisstruktur. Lavere minutpriser, betaling for mislykkede opkaldsforsøg og betaling per påbegyndt minut er nogle af de tiltag, vi har set på det seneste.

Ifølge Brian Dixen, der er chefredaktør på Magasinet Mobil, skal man ikke lade sig lokke, og han advarer især om, at betaling per pågegyndt minut kan blive en dyr affære.

»Kunderne bliver godt og grundigt snydt,« siger han til Jyllands-Posten.

Kritikken kommer, efter at det Sonofon-ejede lavprisselskab CBB Mobil har sluttet sig til selskaberne M1, Smarttalk og TDC, der alle tilbyder mobilpakker, hvor kunderne betaler for hvert påbegyndt minut og ikke for samtalens faktiske længde.

Forbrugerrådet efterlyser et indgreb, der skal gøre det nemmere at sammenligne priserne på mobilområdet.

»Jeg synes, der er behov for et indgreb imod, at man ikke længere kan sammenligne priserne. Det kan man for eksempel ikke, når nogle selskaber er begyndt at afregne prisen per påbegyndt minut,« siger afdelingschef i Forbrugerrådet, Villy Dyhr, til Børsen.

Forbrugerrådet overvejer at forelægge sagen for konkurrencemyndighederne.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

14. maj 2025 | Læs mere