For to år siden blev billedbeskeder spået en stor fremtid, men i dag ligner teknologien lidt af en fiasko. Ingen tror længere på, at billedbeskeder kan udvikle sig til en milliardforretning for teleselskaberne, skriver Jyllands-Posten.
»Billedbeskeder er en nichetjeneste sammenlignet med sms-beskeder, og den vil aldrig blive andet i min verden,« siger Teddy Søgaard Pedersen, adm. direktør i CBB Mobil.
Heller ikke hos TDC Mobil har man store forventninger til billedbeskeder, men en kampagne i næste måned skal dog sætte ny fokus på mms-meddelelser.
»Jeg tror ikke, at vi vil opleve, at mms når samme niveau som sms-beskeder,« siger Kim Hyrzkov, salgs- og kundeservicedirektør i TDC Mobil, til Jyllands-Posten.
Teleanalytiker Torben Rune mener at teleselskaberne har været for grådige prissætningen af mms. Det koster op til tre kroner for kunderne at sende en billedbesked, mens prisen for at sende en sms starter ved 19 øre.