Kiosker kræver erstatning for netspil

Succes for netspil rammer kioskerne hårdt.

Dansk Tipstjenestes onlinespil er blevet så stor en succes, at landets kiosker er begyndt at kunne mærke det i form af faldende omsætning. De spiller sig derfor nu på banen med et krav om at Dansk Tipstjeneste skal kompensere dem for deres tab. Det skriver Børsen.

Det er Nærbutikkernes Landsforening, der tæller 800 kiosker, der mener at tipstjenesten bør hjælpe de trængte kiosker. I det første halve år af sin levetid har Dansk Tipstjenestes onlinespil fået 100.000 kunder og en omsætning på 100 mio. kroner.

Samtidig spiller danskerne for 750 mio. kroner hos udenlandske bookmakere. Den samlede omsætning af danskernes netspil nærmer sig med hastige skridt 1 mia. kroner og det er noget, der kan mærkes i landets kiosker.

Tipstjenesten har tidligere imødegået kioskerne med præmier til de kiosker, der sælger bedst og lignende. Men nu skal der flere ting på bordet, mener Nærbutikkernes Landsforening.

Dansk Tipstjeneste er afhængig af at holde sig gode venner med kioskerne, for på trods af onlinespillets succes, så er det stadig kioskerne, der står for størstedelen af tipstjenestens omsætning på 7,4 mia. kroner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere


Sådan drager du fordel af AI, Power Apps og branchemoduler med Business Central

Få hands-on viden om, hvordan du kan skalere din virksomhed med AI, Power Apps og branchemoduler i Dynamics 365 Business Central.

03. oktober 2025 | Læs mere