Dansk Tipstjenestes onlinespil er blevet så stor en succes, at landets kiosker er begyndt at kunne mærke det i form af faldende omsætning. De spiller sig derfor nu på banen med et krav om at Dansk Tipstjeneste skal kompensere dem for deres tab. Det skriver Børsen.
Det er Nærbutikkernes Landsforening, der tæller 800 kiosker, der mener at tipstjenesten bør hjælpe de trængte kiosker. I det første halve år af sin levetid har Dansk Tipstjenestes onlinespil fået 100.000 kunder og en omsætning på 100 mio. kroner.
Samtidig spiller danskerne for 750 mio. kroner hos udenlandske bookmakere. Den samlede omsætning af danskernes netspil nærmer sig med hastige skridt 1 mia. kroner og det er noget, der kan mærkes i landets kiosker.
Tipstjenesten har tidligere imødegået kioskerne med præmier til de kiosker, der sælger bedst og lignende. Men nu skal der flere ting på bordet, mener Nærbutikkernes Landsforening.
Dansk Tipstjeneste er afhængig af at holde sig gode venner med kioskerne, for på trods af onlinespillets succes, så er det stadig kioskerne, der står for størstedelen af tipstjenestens omsætning på 7,4 mia. kroner.