En stor del af de mange millioner kroner, som danske firmaer og institutioner bruger på flotte hjemmesider, er spildt, fordi de ikke har gjort "jobbet" færdigt. Hjemmesiderne drukner i mængden, og kunderne har alt for svært ved at finde dem. Det mener det nystartede danske firma NEXT STEP, som har specialiseret sig i at rådgive danske firmaer og institutioner om deres placering hos søgemaskiner på Internet. Blandt de største danske virksomheder er kun A.P. Møller Gruppen nogle få klik væk, mens resten har glemt at sørge for en lettilgængelig placering i søgemaskinerne, ifølge NEXT STEP.
- De danske virksomheder har overset betydningen af at opbygge en meta-profil, siger direktør Jesper Kjærgaard fra NEXT STEP. Meta-profilen er en specifikation af, hvordan virksomheden vil præsentere sig ved søgninger, hvordan den vil findes, og hvilke målgrupper der skal finde virksomheden på Internettet.
Han mener, at alt for mange har dårlige erfaringer med at være på nettet, fordi de ikke ved hvordan de skal måle værdien af tilstedeværelsen, og fordi de ikke ved hvordan de bliver synlige overfor kundegruppen.