Jobkampagne skudt i gang.

Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen skød i dag en kampagne i gang, der skal få virksomhederne til at ansætte flere medarbejdere med jobtilskud.

Med et besøg på virksomheden ncom publications, der blandt andet udgiver IT-avisen ComON, skød beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen i dag en kampagne i gang, der skal være med til at virksomhederne får øjnene op for muligheden for at ansætte ledige med jobtilskud.

»Jobtilskudspladser, der glider over i rigtigt arbejde er et meget stærkere middel end alle de andre muligheder vi har i arbejdsmarkedssystemet,« siger Claus Hjort Frederiksen.

Ministeren startede kampagnen hos ncom publications, fordi virksomheden i gennem flere år har ansat medarbejdere med jobtilskud.
»Men desværre er der også rigtigt mange virksomheder, som ikke kender ordningerne i detaljer, og det vil vi nu gøre noget ved,« siger ministeren, og peger på at antallet af ordninger, med mulighed for at modtage ansætte medarbejdere med tilskud, er skåret ned fra 32 til 3 for at gøre det nemmere for virksomhederne at overskue.

»Tidligere var det en jungle af støtteordninger. Det er skåret ned til tre, og det gør det meget nemmere for os at forklare det overfor virksomhederne,« siger regionschef Birger Stein Christensen fra AF i Storkøbenhavn.

I de kommende 10 uger skal arbejdsformidlingerne landet over skaffe yderligere 4000 jobtilskudspladser oven i de 4700 de skaffer hvert år. I København har arbejdsformidlingen hyret et telemarketingfirma til at ringe til alle områdets virksomheder med mere end fem ansatte.

Det drejer sig om i alt 12.500 virksomheder, og målet er at 2.500 af dem skal sige ja til at få besøg af en konsulent, der kan fortælle om mulighederne for at ansætte en ledig med jobtilskud. I sidste ende er det målet at det i København skal skaffe arbejde til mellem 500 og 800 mennesker.

Kampagnen koster på landsplan 4,2 millioner kroner.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Enhver strategi for applikationsmodernisering bør tage netværket med fra start

    Modernisering af ældre on-premise-applikationer til cloud-løsninger er en topprioritet for virksomheder globalt.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S