Amerikansk gennembrud for Vejle-firma

Vejle-firmaet Add-On Products har opnået en godkendelse hos den offentlige amerikanske indkøbsorganisation, GSA.

Vejle-firmaet Add-On Products har opnået en godkendelse hos den offentlige amerikanske indkøbsorganisation, GSA. Det er ifølge virksomheden et gennembrud for mulighederne på det offentlige amerikanske marked, hvor Add-On vil afsætte sine Microsoft Outlook- og Exchange-tillægsprodukter.

Godkendelsen betyder i praksis, at Vejle-firmaets kalender-add-ons har fået plads på indkøbsforeningens website, www.gsa.gov.

»Med blåstemplingen fra U.S. General Services Administration - GSA - har vi fået en særdeles privilegeret stilling i forhold til vore konkurrenter samt generelt i forhold til andre danske softwareproducenter,« oplyser salgsansvarlig for USA Jonathan Cope fra den vejlensiske softwarevirksomhed.

Firmaets hovedprodukter er team-kalendere, som giver medarbejdere i en virksomhed bedre muligheder for at orientere sig i forhold til kollegers planlægning.

Add-On Products har desuden for nylig lanceret RoomService Central, som gør det muligt for Outlook-brugere at booke ikke bare selve mødet, men også alle de ekstra services, der skal bruges til mødet. Ved et internt møde kan det for eksempel dreje sig om at bestille kaffe, mad, AV-udstyr og bordopstilling - og ved et eksternt møde for eksempel bookning af bil og salgsprøver.

»I USA er vi blandt ander med hjælp fra danske konsulater ved at udbygge et eksisterende forhandlernet, som skal være meget omfattende, men vi forventer, at navnlig vores godkendelse på den offentlige indkøbsordning vil give en stærkt forøget omsætning,« fortsætter Jonathan Cope, der som salgsansvarlig er manden, der har forhandlet kontrakten hjem til Vejle. Af konkurrencehensyn vil han dog ikke give sine forventninger udtryk i konkrete tal.

»Takket være certificeringen, vil offentlige indkøbere i USA nu med deres regerings-kreditkort kunne købe Add-Ons produkter via den offentlige indkøbsforenings hurtige processer samt direkte på nettet. Indkøbsprocessen er strømlinet for at undgå langvarige godkendelsesprocedurer og unødvendigt bureaukrati. Regeringskreditkortene benyttes til hele 30 millioner transaktioner årligt, og da vi nu er certificerede, har offentlige indkøbere mulighed for at foretage indkøb for op til 500.000 dollar fra Add-On Products, uden at der skal foregå licitation. Grænsen for vore konkurrenter - uden certificering og markedsføring gennem den offentlige kanal - er cirka 5000 dollar,« fremhæver Jonathan Cope.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere