For fremtiden skal kunder, som ønsker at bruge de 30 dages fri support, der ligger i C5 Light-pakken ikke længere ringe til Microsoft Business Solutions. I stedet skal kunderne ringe til et af de fem Navision Solutions Centre, der overtager supporten.
»Vores primære mål er at supportere vores partnere, som så supporterer vores kunder. Det er kun på C5, at vi selv har taget os af direkte kundekontakt i supporten. Men med dette træk ensretter vi vores produkter og udliciterer supporten til nogle af vores partnere,« lyder forklaringen fra Bo Martinsen, der er divisionschef med ansvar for Microsoft Business Solutions SMB-marked i Danmark.
Hos Peder Hvejsel, der som direktør for CBC-kæden repræsenterer en serie mindre C5-forhandlere, fremkalder Microsoft Business Solutions initiativ da også fortrinsvis positive reaktioner.
»Vi har lige netop på et partnermøde snakket om den ændrede strategi på C5 og er kommet frem til, at det nok overvejende er en fordel. Selv om der selvfølgelig altid er nogle, der er betænkelige ved at lægge æggene over i en anden forhandlers kurv,« ræsonnerer Peder Hvejsel.
Microsoft Business Solutions får med skridtet mulighed for at sikre sig, at de nye support-partnere rent faktisk vil prioritere supportforpligtelserne.
»Dette skridt er en del af vores almindelige opstramning af kanalen. For mange kunder har været utilfredse. Derfor har vi også strammet kravene til partnerne. Derfor lægger vi nu også supporten ud til partnere. Målet er at højne kvaliteten i vores kanal. ERP er komplekse systemer at implementere, som kræver at vores partnere besidder den rette kompetence for at kunne rådgive kunderne korrekt,« siger han.